Andreu Missé

Andreu Missé Ferran (Barcelona, 1947) és director d’Alternativas Económicas. Periodista i llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona. El 1976 va iniciar la seva carrera professional com a periodista en les revistes Reporter i Primera Plana. El 1978 participa en la fundació d’El Periódico de Catalunya. El 1982 va formar part del grup de professionals que van constituir la redacció d’El País a Barcelona. En aquest diari ha treballat 30 anys, durant els quals ha exercit els llocs de redactor en cap d’Economia a Madrid, sotsdirector a Barcelona, i cap de la delegació a Brussel·les entre 2005 i 2012. Ha estat professor de l’Escola de Periodisme UAM – El País, entre 1989 i 2003. És coautor amb Josep Borrell del llibre La crisis del euro. De Atenas a Madrid (2012). Al llarg de la seva trajectòria professional Missé ha mostrat especial interès pel reportatge social i s’ha dedicat sobretot a la informació d’afers econòmics, financers, fiscals i europeus.